PRZYSTOSOWANIE LOTNISKA WE WROCŁAWIU DO WYŻSZEJ KATEGORII ILS ORAZ ANALIZA POREALIZACYJNA EWALUACYJNA

Wszelkie prace projektowe wykonano ze spełnieniem warunków wynikających z kodu referencyjnego lotniska 4D i II kategorii operacyjnej (CAT II).

Po zrealizowaniu przedmiotowego zadania lotnisko Wrocław-Strachowice uzyskało certyfikat Urzędu Lotnictwa Cywilnego, uprawniający do wykonywania operacji startów w warunkach ograniczonej widzialności (LVTO, RVR<125m) i lądowań w warunkach ograniczonej widzialności (LVO, RVR ≤300m) dla drugiej kategorii operacyjnej (CAT II).

Projekt zrealizowano w formule projektuj-buduj.

Nasza firma zrealizowała:

  1. Wielobranżowy projekt remontu drogi startowej wraz z dostosowaniem niwelety i oznakowania nawigacyjnego do wymogów Załącznika 14 do Konwencji o  Międzynarodowym Lotnictwie Cywilnym ICAO.
  2. Harmonogram i plan prowadzenia robót budowlanych wraz z wykonaniem analizy przejezdności, uwzględniający możliwość ciągłego operacyjnego wykorzystania lotniska podczas wykonywania prac przy remoncie drogi startowej, z wyznaczeniem obszarów bezpieczeństwa, powierzchni ograniczających oraz określeniem ograniczeń związanych z występowaniem przeszkód lotniczych.
  3. Dynamiczną analizę ruchu samolotów dla pola ruchu naziemnego lotniska (w tym pola wzlotów i pola manewrowego), w celu określenia możliwego czasowego skrócenia drogi startowej i optymalnego czasowego wykorzystania pola ruchu w trakcie prowadzonych prac budowlanych.
  4. Projekt budowy drogi szybkiego zjazdu po lądowaniu na próg 11, wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą.
  5. Projekt budowy płyty do odladzania samolotów przy drodze kołowania DK-C, wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą


Dokumentacja projektowa obejmowała sporządzenie projektu budowlanego i wykonawczego, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, dokumentacji kosztorysowych i opracowań towarzyszących.